.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیةالله جوادی: مشکل اصلی جامعه بی اخلاقیست
آیةالله جوادی: مشکل اصلی جامعه بی اخلاقیست

حضرت آیت الله جوادی آملی، ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی خود که در مرکز علوم وحیانی معارج با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به اهمیت پیاده کردن اخلاق در جامعه، اظهارداشتند: اگر اصول اخلاقی در جامعه جاری شود، میزان پرونده ها، اختلافات،مشکلات و درگیری ها در دادگاه ها و دادسراهای کشور کاهش چشمگیری خواهد یافت.
آیةالله جوادی: مشکل اصلی جامعه بی اخلاقیست
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این که نباید مسلمان شناسنامه‌ای باشیم، گفتند: مشکل جامعه امروز ما بی قانونی و عدم آگاهی و کمبود علم نیست، بلکه مشکل اصلی بی اخلاقی‌هاست.

مرکز خبر حوزه- حضرت آیت الله جوادی آملی، ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی خود که در مرکز علوم وحیانی معارج با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به اهمیت پیاده کردن اخلاق در جامعه، اظهارداشتند: اگر اصول اخلاقی در جامعه جاری شود، میزان پرونده ها، اختلافات،مشکلات و درگیری ها در دادگاه ها و دادسراهای کشور کاهش چشمگیری خواهد یافت.

ایشان افزودند: اخلاق نه تنها مشکل کشور و جهان، بلکه مشکلات آخرت را نیز حل می کند و یکی از اساسی ترین مسائل برای ساختن آخرت سعادتمندانه رعایت اخلاق است.

معظم له بیان داشتند: اگر علم با جان گره بخورد، عالم به عمل و متخلق می شویم، ولی در غیر این صورت عالم بی عمل می شویم و در حوادث جهالت عمل را می کشد و باعث می شود، علم نفعی به او نرساند.

* وظیفه حوزه و دانشگاه علم را به عمل گره بزنند

ایشان خاطرنشان کردند: باید برنامه های حوزه و دانشگاه را از قضایا به عقیده، از علم به عمل، از دین به تدین و از دین شناسی به دین باوری تبدیل کنیم و آنچه در حوزه ها و دانشگاه ها می خوانیم باید با جان جامعه گره بخورد تا جامعه ای معتقد، متدین و محکم در برابر شبهات داشته باشیم.

معظم له بیان داشتند: همه دوست دارند وقتی وارد برزخ می شوند زنده دل باشند، ولی کفار مرده وارد برزخ می شوند و بسیاری از معارف الهی را درک نمی کنند؛ چون کور، کر و لال هستند و فقط جهنم را می بینند و بویی از بهشت، ولایت، امامت و نبوت درک نمی کنند و فقط سوخت و سوز را درک می کنند.

ایشان گفتند: به کفار ندا می رسد؛ در دنیا مسجد، روحانی و مراکز مذهبی بود، ولی آنها را ندیدید و به سراغ مراکز فساد و فحشا رفتید، پس در اینجا نیز بهشت و پیامبر‌(ص) را نخواهید دید و فقط جهنم و آتش را می چشید.

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: همین حقایق دنیایی در آخرت به شکل دیگری به تصویر کشیده می شود؛ بنابراین اخلاق موجب می شود معارف الهی را در آخرت درک کنیم.

* طب اخلاقی و طبیب اخلاقی

ایشان عنوان کردند: سلامت دل را طب اخلاقی تامین می کند و حیات دل را طبیب اخلاقی حفظ می کند.

معظم له تصریح کردند: در آخرت به بدنی نیاز داریم که در فشار قبر نپوسد، چون بسیاری از مردم در قبر دانسته های دینی خود را فراموش می کنند و در برابر سوالات ساده «من ربک و من امامک» سکوت می کنند و نمی توانند پاسخ گو باشند، مرگ بسیار سخت است و غیر قابل تحمل و همه توان انسان را می گیرد؛ بنابراین کسانی که مسلمان شناسنامه ای هستند نمی توانند سوالات ابتدایی در قبر را پاسخ دهند، چون فشار قبر همه چیز را از یاد انسان می برد.

* اخلاق در زمان فشار قبر به دادمان می‌رسد

ایشان گفتند : برای این که بدن ما در فشار قبر تحمل داشته باشد و فشاری را احساس نکند باید اخلاق داشت و هیچ چیزی مثل اخلاق موثر و کار ساز نیست.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: تنها کسانی در آخرت زیبا محشور می شوند که اخلاق داشته باشند و روسیاهی نشان از سابقه بد و گناهان است که شرمندگی را به همراه خواهد داشت، بنابراین نیازمند هنر زیبایی هستیم که زیر مجموعه اخلاق است.

* معارف اهل بیت‌(ع) را به جان خود گره بزنیم

ایشان در پایان با اشاره به کلام 232 نهج البلاغه اظهارداشتند: باید معارف اهل بیت‌(ع) را فهمید و به جان گره زد تا عالم با عمل شویم، همچنین باید مراکز علمی و دینی موضوعات این معارف را کسب کرده و به هم گره بزنند تا نتیجه های پر ثمری برای ساختن جامعه ای سعادتمند بدست آید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.02 seconds.